Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op secretaresse.startpagina.nl

Functieomschrijving

Margrietha
26 Apr, 2008 15:06

Goedemiddag allemaal,

Ik werk sinds kort bij een bedrijf als telefoniste/receptioniste.

Nu zijn mijn werkzaamheden best wel redelijk divers namelijk;

- Inkomende/uitgaande telefoongesprekken

- Telefoonnotities maken en per mail versturen

- Het verzorgen/en verzenden van documentatie

- Frankeren van de post/pakketjes

- Ziek/ en herstelmeldingen

- Kantoorbestellingen

- Agendabeheer

- Orders invoeren

- Kopiëren

- Archiveren

Nu is mijn vraag aan jullie, welke functieomschrijving zullen jullie dit naar laten benoemen? Alvast bedankt voor jullie reactie's.

Groet,

Margrietha

Jacqueline
27 Apr, 2008 21:31

Hallo Margrietha,

Ik weet niet wat de achergrond is van je vraag, maar ook ik zie hier de functie in van telefoniste / receptioniste en niet van secretaresse. De door jou omschreven werkzaamheden worden door ons ook verricht door de telefoniste / receptioniste, behalve de orderinvoer, die gebeurt op de binnendienst.

Al deze klussen bij elkaar maken de functie van telefoniste / receptioniste boeiend en afwisselend. Als je alleen maar de hele dag de telefoon aanneemt en doorverbindt, lijkt me dat knap saai, maar dat hangt natuurlijk af van de omvang van het bedrijf. Wij zijn geen al te grote onderneming en bij ons gaat het prima zo, bedrijf tevreden, telefonistes / receptionistes tevreden.

groet,

Jacqueline

Lola
27 Apr, 2008 22:15

exact wat onze ‘receptioniste/telefoniste’ ook doet.

gr.

Heylane
28 Apr, 2008 08:45

Ik vind het agendabeheer en archiveren wel secretariele taken, maar het ligt er een beetje aan wat ermee bedoeld wordt.

Ik heb ook meegemaakt dat iemand die in de agenda kon kijken (en dus zeggen of iemand er was of niet) dat agendabeheer noemde.

Als je echt vergaderingen plant en zorgt dat de (drukke) agenda van iemand helemaal tiptop is, vind ik dat meer dan wat een receptioniste doet. Al ligt het er dan wel weer aan hoe druk zo iemand is. Als het iemand is die 1 vergadering in de maand is, dan vind ik het geen agendabeheer.

En archiveren is meer dat het alleen opbergen van de stukken. Het gaat erom dat je ook beslist hoe het gearchiveerd wordt (wij zetten er een code op, en dan is het in de juiste archiefmap stoppen geen archiveren).Ook hier ligt het er dus aan wat je archiveert en hoeveel verantwoordelijkheid je daarvoor hebt.

Zorro
28 Apr, 2008 08:53

Ik ben ooit begonnen als receptioniste/telefoniste en had exact dezelfde taken. Dus zeker een receptioniste/telefoniste functie.

Margrietha
28 Apr, 2008 20:55

Dankjewel voor jullie reactie's.

En ben het er ook helemaal mee eens, was alleen even benieuwt hoe jullie hier tegen keken.

Groet,

Margrietha